Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2011 21:09 - Какво ли не измисля мързелът...
Автор: svetlo Категория: Рецепти   
Прочетен: 5926 Коментари: 8 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
         Какво правя, точно преди да изляза сутрин? Инспектирам набързо хладилника, шкафовете и балкона, за да знам с какви продукти за готвене разполагам. После, докато вървя по работа, из главата ми се върти как и с какво да ги комбинирам довечера. Много отпускащо и стоплящо работния ден занимание..
         Всъщност отдавна се канех да си спретна една мусака, та вчерашната ми сутрешна инспекция беше посветена на това, какво от необходимите продукти нямам. И изведнъж - изненада! На балкона откривам торба с три едри патладжана, явно внесени от жената зад гърба ми.. Оооо, казвам си, тази вечер ще се пие ракия, защото едно от най-любимите ми мезета за ракията е имам-баялдъ!
         Случи се обаче работният ден да се проточи, после аз още го проточих с две бири с приятели и прибирайки се в къщи, се озовах пред дилемата "имам-баялдъ или мусака". Защото и от двете ми текат лигите, а мнооого ме мързи да ги приготвям и двете.. Накрая реших да ги комбинирам на едно и така се роди тази мързелива "баялдъ-мусака":

image
        
         Първо обелих и измих патладжана и го нарязах на кубчета. После - за да му излезе горчилката - го накиснах за 20 мин. в купа със студена вода, излях водата, насолих го и го оставих за още 20 мин. в гевгира да се отцеди. Защо го правя толкова сложно? Ами и аз не знам, просто така съм научен, или както казваше баба ми - "Такъв е табиетят!".
         Докато го чаках патладжана, изведнъж се сетих, че не знам коя да бъде ароматната подправка в тази манджа. По принцип мусаката я правя само с чубрица, но нещо чубрица и патладжан не ми се връзва.. Знам, че ще изтърпи магданоз, но тази стандартна трева вече започна да ми омръзва.. Я да попитам Чичко Гугъл как се прави "мусака с патладжан"..
         Първите 2-3 резултата казаха "риган". Добре звучи и тъкмо да се съглася, когато попаднах на интересна арабска рецепта "Печен патладжан с ким". Ухаа, ей сега ще експериментирам - чубрицата изчезва от рецептата, а на нейно място идват риган и ким!
         Запретнах отново ръкави, сложих олио в тиганчето и запържих патладжана, както се казва "до златисто". Аз нищо златисто не виждам в този цвят, ама вие разбирате, че такава е думата. Изкарах кубчетата патладжан в тавичката, където предварително бях нарязал и картофите на кубчета.
         В същото тиганче сложих да се задушават накълцаните не много на дребно лук и морков, като от време на време доливах водичка да не загорят, защото половината мазнина отиде с патладжана. Като се задушиха, сложих още малко вода, каймата, сол, черен и червен пипер и се хванах юнашката за дървената лъжица, за омешам хубаво каймата на трохи заедно със зеленчуците. След има-няма 5 мин. изсипах и това всичкото в тавичката.
         Накълцах лекичко доматите в оная купа с електрическия нож, дето не й знам името, а хората разправят, че се казвала "кухненски робот". Според мен не е вярно, защото не може един робот да падне толкова ниско до една остра перка с електрическо моторче, но както и да е. Въпросът е доматите нито да са на парчета, нито на сок, а нещо средно. Изсипах ги и тях в тавата, заедно с 4-5 надробени скилидки чесън, сушен риган и млян кимион. Долях с вода да се покрият, разбърках всичко много добре и го бухнах във фурната на 220 градуса.
         И остана последният щтрих - заливката. Някой друг път ще ви кажа как ме е учила мама да правя пръхкава като пандишпан коричка на мусаката.
         Сега избягах от традицията, защото ми се стори малко "мекичко" яденето и реших да го стегна. Затова просто в една голяма купа разбих хубаво 3 яйца, 2 лъжици брашно, 2 лъжици кисело мляко и малко сол. После му долях къде чаша и половина прясно мляко и го изсипах върху готовата "мусака". Хванах с ръкавиците тавичката и я раздрусах нежно и еротично, за да избие мазнината, а заливката да проникне надолу. Оставих още малко тавичката във фурната да се запече и готово!

image
        
         За мое учудване, тази манджа се оказа толкова лека на вкус, че нямаше как да не я залея с кисело мляко с чесън. А се оказа и толкова добро мезе за ракията, че..:)))



Тагове:   мусака,   ракия,   мезе,


Гласувай:
12



1. 4aiotgluhar4e - Бравос!
16.09.2011 22:58
Толкова увлекателно разказваш кухненските си приключения, че чак усетих аромата на мусаката. Следващия път замени патладжана с тиквичка, става страхотно. И пак да разкажеш :)
цитирай
2. virtu - Много е вкусна !
17.09.2011 00:12
Сега през нощта ще ме караш да ям ! :)))))))
Когато приготвили на имама твоята манджа , той ял , ял и баядисъл . От тогава я кръстили Имам баялдъ.
цитирай
3. benra - супер
17.09.2011 12:00
май съм гладна
цитирай
4. sowhat - светле светле
17.09.2011 23:23
да и се свети на жена ти мъжа й у кухнята, чедо кулинарно ))))
цитирай
5. janabel - Браво!
18.09.2011 20:29
А някой ми беше писал, че това ядене било старомодно - мусаката, независимо с какво.
цитирай
6. svetlo - Ей!
18.09.2011 23:29
Много ви благодаря на всички за похвалите, ама ме поставяте в неудобно положение - с всеки следващ разказ се чудя какво "по-така" да бъде:))) Ама да знаете, че тази вечер спретнах наистина нещо по-просто и по-вкусно от горната мусака, очаквайте утре-вдругиден, след като го напиша, да ви изкушавам пак!:)))
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Моята схема е малко по-различна. ...
21.09.2011 11:14
Моята схема е малко по-различна. Когато патладжаните се запържват така яденето става много мазно и не е полезно. Освен това след като се нарежат на купчета се осоляват обилно патладжаните и се оставят така около половин час вържу гергир, за да се отцеди горчивия сок, след което се изтискват и измиват обилно с вода. Запържвам лука и морковите и то се прави като мокра запръжка-под капак и малко водичка вътре, това щади стомаха. След това махам капака и запържвам каймака. После прибавям отцедените патладжани и ги слагам във фурната, без да ги пържа. Хем става по-бързо, хем по-полезно. Останалото е същото.
цитирай
8. svetlo - Гледай сега, Пролет..
21.09.2011 16:16
..и ти си права, но аз специално подчертах, че идеята ми тръгна от имам-баялдъ, така че няма начин да не се пържат патладжаните и да се щади стомаха:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: svetlo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 531784
Постинги: 99
Коментари: 642
Гласове: 2335
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930