Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2013 16:32 - Следобед за прошка..
Автор: svetlo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2666 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 17.03.2013 16:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
         Днес, докато разхождах кучето, чух интересен фрагмент от пенсионерски разговор. Всъщност аз всеки ден чувам фрагменти от пенсионерски разговори, защото кварталният ни пенсионерски клуб уютно се е разположил по средата на кварталния ни парк, който пък е естественото място за разходка на кварталните ни домашни кучета. И моето домашно куче много обича дълго и напоително да препикава цветната леха пред пенсионерския клуб за ужас на неговите клубни членове, които с настъплението на пролетното слънчице много обичат да се препичат на пейката точно до тази цветна леха.
          Отначало си мислех, че кучето ми има някаква специална кучешка причина да тормози пенсионерите, но после се сетих, че то всъщност маркира територията, която вече е била маркирана от кучетата преди него, т.е. по пътя на логиката всички квартални кучета най-обичат да препикават лехата пред пенсионерския клуб поради някаква всеобща кучешка причина. А каква е тази кучешка прична моята човешка логика не ми дава да разбера.. Всъщност веднъж един „колега” по собственост на куче изказа разумно предположение по този въпрос, но не ми се иска да го цитирам, за да не обиждам пенсионерите.. 
      Отплеснах се по кучета, а мисълта ми беше за пенсионерския разговор.. Фрагментът беше простичък – един дядо говореше на останалите на пейката, че в днешния ден за прошка: „.. не младите трябва да ни искат прошка, а ние трябва да ги молим да ни простят за всичко, което не успяхме да направим за тях..”. Цитатът е точен, но доколкото чух, думите бяха в социално-политически контекст. Да, де (усмихнах се на ум), те пенсионерите освен за социализъм и политика, за какво друго да си говорят? И кучето ме дръпна нататък по алеята.. 
         Обаче на мен самото изречение ми се загнезди в главата и ме накара да се замисля.. Вярно е, че на Сирни Заговезни думите „Прощавам ти, прости ми!” са повече традиция, отколкото духовен ритуал и едва ли носят повече смисъл от дежурното Честита Баба Марта!”. Но нека си представим за момент, че искането за прошка е искрено.. По думите на дядото от пенсионерския клуб, аз бих ли приел майка ми искрено да ме моли за прошка? Да, бе! Че аз с моята необуздаема скорпионска природа колкото тревоги съм й причинил в младежките си години, сигурно толкова терзания й причинявам и сега. Аз трябва да се тормозя за това, а не тя..  
          От друга страна – аз бих ли приел дъщеря ми искрено да ме моли за прошка? Как пък не – всъщност какво има да й прощавам? Всичките нерви, които ми е образувала са си неотменна част от щастието да бъдеш родител. Аз трябва да й благодаря за това щастие, което ми е създала.  
           Патова ситуация се получава.. Единственият изход е да прощаваме ежедневно и ежечасно – веднага и без уговорки, независимо кой от нашите близки или приятели какво ни е причинил – да прощаваме и да забравяме на място.. И да няма нужда от специален ден за прошка..
          В тази връзка – прости ми, мило кученце, че не те пуснах да бягаш след онази разгонена кокер-шпаньолка в парка.. И утре пак няма да те пусна, сигурен съм че и утре ще ми простиш, защото кучетата сте такива – лошо не помните.. 



Гласувай:
2



1. martiniki - да, споделям
18.03.2013 07:15
докато си се обидил и вече да си простил и забравил, това е решението. Лечението. А денят си го има и ще си остане - мен ме смущава повече това масовизиране на искането на прошка в мрежата, сякаш обезличава съкровенността на този акт
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: svetlo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 530119
Постинги: 99
Коментари: 642
Гласове: 2335
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031