Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2011 14:13 - Защо пък аз си нямам имен ден ?
Автор: svetlo Категория: Забавление   
Прочетен: 6724 Коментари: 12 Гласове:
10

Последна промяна: 07.02.2011 09:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
         Днес съм тъжен и злобен.. По случай Свети Фотий.. Ако родителите ме бяха кръстили просто Светлин, днес щях да празнувам имен ден, но те са ме кръстили с идиотското име Светослав, което нямало нищо общо със светлината, а означавало "Слава на Всички Светии", както ми обясни един поп. Обясни ми го подробно, даже и с главните букви. И ми определи именния ден някъде в началото на лятото, ама не ми хареса, щото беше някакъв мижав празник.
         Това беше първия поп, до когото се допитах по въпроса. Вторият ми каза, че трябвало да празнувам на първия ден от Пасха. След трудни преговори се оказа, че нормалните хора му викали на този ден Великден. А, не - не ми харесва да си празнувам тогава именния ден, засенчван от друг именник, който е по-известен от мен само заради някаква съмнителна легенда, че можел да съживява мъртвите, а когато сам умрял, не му харесало много и взел че възкръснал, ама само за малко.
         Третият поп ми запрати именния ден чак на 5-ти декември. Не можах да разбера защо, понеже попът не беше много комуникативен - явно му развалих махмурлийската сутрин. Напук на тоя поп-темерут реших, че и 5-ти декември не ми харесва.
         После питах и четвърти, и пети, и не зам си колко още, докато не се уморих да ме разкарват из целия годишен календар. Да бяха казали като хората, че всеки ден трябва да празнувам! Добра идея, но малко уморителна и не знам със жената как ще се разберем за семейните финанси...
         Може би по-добрата идея е ние - Светославовците - да си направим синдикат и да даваме дежурства на смени. Аз например си заплювам дежурство на 29-ти февруари. Така четири години ще ми се броят за една и ще се правя на по-млад. Пък и ще спестя финанси. Сори, ама аз първи си го заплюх!
         И за да има яснота кой Светослав кога ще черпи, ще си добавим именната дата към заглавията - аз например ще се казвам Светослав2902, за по-кратко - Св.2902. И веднъж на четири години телефонът ми ще прегрява от обаждания: "Добро утро, Свети Двадесет-и-Девет-Нула-Две! Айде честит ти празник и давай адреса, че пресъхнахме тука.."
         Всъщност защо ли се натискам за имен ден? Мразя телефонът ми да звъни непрекъснато, пък и по българска традиция на именните дни се ходи да се пие на аванта без да се носят подаръци. Обаче въпросът е принципен. Ако имаш кога да почерпиш, можеш и да не почерпиш (както аз се скатавам на рождения си ден), но ако нямаш кога да почерпиш, това си е чиста дискриминация на заглавна основа...
         И докато редя тези мои мрачни мисли, жената влиза и пита какво толкова пиша на лаптопа. Обяснявам й казуса със Свети Фотий и това, че нямам нищо общо със Светлината, а тя ме контрира:
         - Да, бе! Снощи като се прибра бая си светеше!
         Мамка му, човек няма правото даже да изпие по една бира с приятели до дванадесет часа! И тук ми мирише на дискриминация...
         Бе що не взема аз да си хвърля едни мръвки на скарата и да пийна винце за мое здраве, пък майната му на именния ден...

П.С. Всички, които днес се чувстват именници, да се чувстват също така и поздравени! И давайте адреси, че пресъхнахме тука! Ама понеже знам, че ще се скатаете, задочно ви поздравявам с нещо от славея на ведомствения вокално-инструментален състав към Министерство на Вътрешните Работи:






Тагове:   имен ден,   фотий,   Светослав,


Гласувай:
10




1. martiniki - :)
06.02.2011 16:56
светло да ти е, славно и т.н.аздравно!
цитирай
2. sowhat - ха, честит имен ден, светльо. щом ...
06.02.2011 16:58
ха, честит имен ден, светльо.
щом още от снощи светиш, ясен си ми , ми я си давай адреса, щото тука ... ))))))))))))))))))))
цитирай
3. анонимен - Ха
06.02.2011 17:07
Марти, да ми честитиш на 29-ти април тази година! Може пък и да почерпя!:)))
Виж, на Соу адреса си няма да го давам, щото тя ги върти едни такива аристикратични питиета в стоховидните си феерии, няма да се излагам пред нея с вино и пържоли я!:)))
цитирай
4. mamas - Честито!
06.02.2011 23:12
Ама какво му е на 5 декември? Баш си е на място, на св.Сава празнуват също Слав и Слава. И временцето през декември е подходящо за вино и пържоли...

Харесва ми стила ти, поздрави!
цитирай
5. 4aiotgluhar4e - Мен ако питаш, избери си един ден и си ...
07.02.2011 00:24
Мен ако питаш, избери си един ден и си празнувай. Пък ако искаш, може и повече. Да си жив и здрав и сърце да е широко!
цитирай
6. streetsmart - Пък аз, невежата, си мислех, че на 6-ти празнуват всички със светлина и пламък в името!
07.02.2011 07:30
Това поповете са голяма напаст, все да ти развалят празника.
Аааа, таковата, като си писал 29 април, да не би да си имал предвид 29 февруари, че нали той става веднъж на 4 години?
цитирай
7. svetlo - Да бе...
07.02.2011 09:57
.. какъв месец сме сега?:))
Вчера много бира съм пил явно:)
цитирай
8. rpatel - А мен питаш ли ме? Като изобщо си н...
07.02.2011 10:05
А мен питаш ли ме? Като изобщо си нямам имен ден, а! Да не съм по-добре? И няма и как да питам някакъв поп, просто защото моето име не е много популярно и съответно такава светица няма и няма и да има. По католическия календар май имам имен ден на 16 септември, ама нещо така и не успях да убедя хората. И за това ще пръзнувамна Вси Светий, все една от тях е имала моето име, надявам се. Ама пък като знаеш какво се празнува на Вси Светий... по-добре да празнувам не имен ден, а вкачеството си на вещица! :-))
цитирай
9. razkazvachka - Все си мислех, че "Свет" означава "светлина" - и понеже ти е двойно името -
07.02.2011 11:49
и днес имаш имен ден за слава на празника:)))

Надявам се да не си изтрезнял до състояние на махмурлук - Пак да ти е имен ден - всеки светъл ден!
..........................................
Пък един мой познат Пламен си го празнува на Цветница, щото бил китка...
цитирай
10. iliada - Вместо подърък-тълкование на името Светослав!
07.02.2011 12:33
Славянско име, което означава „свята слава“.
цитирай
11. anivals - И аз нямам имен ден, ама не е голям ...
07.02.2011 17:34
И аз нямам имен ден, ама не е голям проблем - тъкмо нямам причина да се харча да черпя :Р
цитирай
12. momtcheva - Ехоооооооо!!!!
17.02.2011 02:10
Първо, добре дошъл отново в блога - отдавна надзъртам тук, нооо.... И накрая - алелуя!!!
Просто не знаеш какъв щастливец си да си имаш ЕДИН /моля, за протокола/ само ЕДИН имен ден. Аз си имам няколко - ми какво да направя :) То не е раждане, .... посвещаване /т.е. въведение за непросветените :)/ .... и .... смърт /успение, също за преждеописаните/... Ми трая си, ко?!!! Който, когато иска, моля да поздравява и да ЗАПОВЯДА :) Само на тебе Светле, толкоз години не успяхме да измислим имен ден. Но ако намериш такъв за Алексия, давай го насам, щото само тя си стои еврейче още - горката :) :) :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: svetlo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 531183
Постинги: 99
Коментари: 642
Гласове: 2335
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930