Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2007 16:44 - Гласувайте с Усмивка! :)
Автор: svetlo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8566 Коментари: 38 Гласове:
0

Последна промяна: 26.10.2007 23:30


         Продължението тук - "Защо пък Усмивка, вместо да си пием кротко бирата?"
         И края - "Преди деня за размисъл"

         Идеята ми не е оригинална - заех я от един журналист, който коментираше ниската избирателна активност на парламентарните избори преди 10 години. Той сигурно също я е заел отнякъде, защото е много простичка и близка до акъла. Не помня нито изданието, нито името на журналиста, но в кратце беше следното:

         "Искате висока избирателна активност? Добре - освен стотината бюлетини на различните партии отпечатайте още една - сто и първа - на която да пише "Всички сте маскари!". Тогава може да видите истинска избирателна активност!"
         Е, няма да дочакаме да отпечатат такава бюлетина, но можем да си я направим сами. Просто в деня на изборите да вземем по едно зелено маркерче в джоба и да нарисуваме върху бюлетината една простичка усмивка, ето така:
image
Всъщност и с обикновена химикалка може да стане:
image
         Тази излезе много зловеща, но защо пък не:) Аз съм много скаран с рисуването - знам че вие ще сътворите много по-красиви усмивки:)
         Защо ми дойде тази идея - аз не съм гласувал през последните десетина години и ми омръзна да не гласувам. Не съм гласувал не защото ме мързи или смятам негласуването за твърд отрицателен вот, а защото просто няма за кого.
         Ето вижте и подготовката за тези интересни местни избори - то не бяха странни и немислими преди това надлъгвания и пазарлъци между партиите, не бяха компромати и кофи с помия, не бяха откровени лъжи и нагло лицемерие - и всичко това, преди още да е започнала официално предизборната кампания!
         И всички стари и новопоявили се партии и формации реват едно и също: "Ако гласувате за нас, ние ще направим родното ви място красиво, модерно и приятно за живеене!". Иронията е, че това е единствената истина измежду всички предизборни лъжи. Защото нали се домогваме да станем общински съветник, за да хапнем малко от европейските парички. А за да хапнем, трябва и да ги усвояваме тези фондове, но вече под по-строго европейско наблюдение. Сиреч - щем не щем, ще се наложи да облагородяваме наистина родния край. Това за мен обезсмисля цялото гласуване - няма по-добър или по-лош кандидат, след като всички ще изпълняват на практика една и съща програма през следващите 4 години.
         Затова смятам да гласувам с Усмивка. Защо не с голямо черно "Х" например - ами защото ние всички сме умни и позитивни хора, нали?:) И на нас не ни отива да изразяваме омраза и презрение, отива ни обаче да иронизираме и да се смеем на глупостта. Освен това Усмивката си има очички - нека се сещат политиците, че ще бъдат наблюдавани:)

         И така - предлагам създаването на Виртуалната Партия на Усмивката. Тази партия няма членска маса - тя е общество на усмихнато мислещите хора. Тя няма органи, структура и партийни клубове - тя живее тук, в Интернет пространството. Тя няма устави, правилници и организационни процедури, не свиква събрания и не взема решения - тя е отделното свободно мнение и решение на всеки един от нас. Няма програма, политически цели и не издига кандидати за властта - единствената й цел е повече хора да кажат по някакъв начин на политиците:

         "Аз няма да гласувам за никого от вас, защото всички сте ми ясни. Но имам и ясна гражданска позиция, ще ви наблюдавам и ще изисквам от вас да работите за мен и за града ми, а не за собствените си дребни интереси!"
         Как ще стигне посланието да политиците? Естествено, никой не очаква, че те ще обърнат внимание на една проста невалидна бюлетина. Но ако във всеки изборен пункт се появи дори и само една бюлетина с Усмивка, тя ще развесели изборната комисия, за нея ще започне да се говори и явлението "Глас с Усмивка" ще попадне в медиите, а от там - и в съзнанието на политиците!

         Усмихни се!:)  Сега и на 28-ми октомври!:)


Тагове:   усмивка,


Гласувай:
0



1. svoboda64 - Браво Svetlo,
09.09.2007 17:01
С много добронамереност и самоирония към тъпата ситуация, в която сме попаднали!

Ще приложа идеята ти на практика... дано не ме изловят преди да я пусна таз бюлетина:)))))

(rock)
:)))))))))
цитирай
2. furiika - И аз така ще направя. :)
09.09.2007 17:32
И понеже съм винаги усмихната, няма да ми е трудно да приложа усмивката си "на практика" :))
Поздрави!
цитирай
3. arnage - :)
09.09.2007 17:35
Иронията ми харесва :) Хубава идея :) Поне на теория... Само че има и друга гледна точка - ако човек не е гласувал за някого, надали има реално морално право да изисква от него каквото и да било :) Така че въпросът е спорен :) Поздрави!
цитирай
4. svetlo - @arnage
09.09.2007 17:46
Има разлика според мен - ако не си гласувал, сигурно нямаш морално право, но ако си гласувал, а твоят кандидат не е спечелил, нямаш ли правото да изискваш от спечелилия? Пък и нали точно за това е опозицията? :)
цитирай
5. ady - А не може ли
09.09.2007 18:15
ако решиш да гласуваш да приложиш и бюлетината с усмивка, хем си гласувал, хем казваш "Внимавай, виждам те!"
цитирай
6. svetlo - Ха-ха, Ади:)
09.09.2007 18:29
Не се бях замислил:) Ако квадратчето срещу името е достатъчно голямо, за да побере една мъничка усмивчица, предполагам че бюлетината ще бъде абсолютно действителна:)
цитирай
7. leif - :)))
09.09.2007 18:56
Хубава идея,ама ако нещо се объркам да ида до урните, бих им нарисувал нещо по-изплезено
цитирай
8. анонимен - :)
09.09.2007 19:10
Идеята ти е страхотна...никога нямаше да се сетя за нещо толкова свежо :) Напълно съм "за" създаването на виртуална Партия на усмивката...Понеже по принцип съм си ухилена, се надявам да ме вземете там..Поздрави..и усмивки..:))))
цитирай
9. marty - Интересна идея
09.09.2007 19:16
Хареса ми.
Усмивката...
Аз бях решила да не гласувам точно на тези избори, и да изчакам евентуален балотаж, за да се намеся със скромния си глас, но...
Идеята ти ми хареса.
Пиши ме във Виртуалната Партия на Усмивката.
Колко ще е членския внос?
Шегувам се....
Поздрави.
цитирай
10. luminous - Така, така ...
09.09.2007 20:01
Аз се разкъсвах - дали да ги пропусна тези избори или да си дам гласа все пак, да ходя ли, да не ходя ли ...?
И сега ти с тези усмивчици ...
Та, реших вече! Отивам с усмивките напред :-)
И се включвам в новата Виртуална Партия на Усмивката :-) Даже ще завлека и още народ след мен :-)
Поздравления за идеята!
цитирай
11. breathe - Интересна идея, признавам. Преди ...
09.09.2007 20:17
Интересна идея, признавам. Преди време бях чул, че в Германия на не знам кои си избори, имало в интегралната бюлетина графа "Против всички". Но там е малко по- демокрацията от тукашната. :)
цитирай
12. venercheto - Чара на гласуването не е в това да ...
09.09.2007 20:33
Чара на гласуването не е в това да гласуваш за някого, а в това да гласуваш срещу някого.
Избирайки по-малкото зло, много хора в много страни са си спестили зловещи режими..Нека ние не сме по-глупави поне.
цитирай
13. svetlo - venerche,
09.09.2007 21:17
доизясни ми твоята позиция, моля те
цитирай
14. dhinkov - Смешен избранник
09.09.2007 21:29
Защо не опитате да кажете, над какво бихте се смяли на поредния удостоен от електората избранник?
Кое у него е най-смешно и заради кое ще стане за смях. Аз например, познавам един, който е смешен защото е мушморок. А ще сане за смях когато стане посран мушморок.
От dhinkov

цитирай
15. milenkata - @svetlo
09.09.2007 21:34
усмихвам ти се и се присъединявам към инициативата :) усмих :)
цитирай
16. svetlo - Re:Смешен избранник
09.09.2007 22:36
Това също е добра идея - да направин наръчник за народния избранник "Не прави така, за да не станеш за смях":) Само не знам как ще го накараме да го прочете:)
цитирай
17. dadide - :)
09.09.2007 22:57
:) за идеята и :) като глас :)
цитирай
18. alison - тази славна дата ,чак сега я забелязвам!?
09.09.2007 23:56
Щото хич не ме интересуваше ,преди твоята идея да се разлее така ведро из блога!
Обаче сега ме накара да се замисля....
То ,че ще са невалидни -да ,така е ;то че поне комисиите ще си изпопадат от смях-също е вярно...Защо да не зарадваме тия хора!?
НО ЗА МЕДИИТЕ ,НЕ МИ СЕ ВЯРВА!!!!!
РАЗБИРАШ ЛИ ,СВЕТЛЬО,ТИ ,ЧЕ ТИЯ БЪЛГАРСКИ МЕДИИ СА ВЕЧЕ ПРОДАДЕНИ ,ОЩЕ -ЗАЛОЖЕНИ!?
цитирай
19. svetlo - Не знам за медиите, alison,
10.09.2007 00:32
все не ми се вярва всички да са продадени. Но всъщност ти даде една много свежа идея без да искаш:) Нека малко ми се избистри в главата и ще ти я кажа!:)
цитирай
20. alison - Нямам търпение
10.09.2007 00:40
:)))))
цитирай
21. zemaria - Алисън е права
10.09.2007 01:00
Ако си спомняш, бях предрекъл ,че един мой образ-лусенския Мариян Димитров, ака Павлик Морозов, като нищо ще се появи на Бузлуджа с фланелка, на която ще пише нещо за тъпчигушковците и че никой от вмедиите няма да покаже това. Действителността надмина прогнозата. Не само че се появи, но и облякъл още трийсетина и то на входа на пътеката, където чакали кандидат-кметовете да бъдат благословени от Станишко. Само надписът бил леко изменен, не червени тъпчигушковци, срам ме е от вас, а червени тъпчигушковци, вън от БСП.. само че това не се появи в основните медии..
Най-известния ляв дисидент обвинява на празника на леваците партията в тъпчмигушене- и медиите мълчат
Освен това, минах преди седмица през Камчия-курортът е в пълен колапс. При познатото навсякъде свръхзастрояване, този курорт е в тотално запустение. Лужков го е купил преди време. И представяте ли си влиянието му-донт тъч! Политика, десни, евроизбор-вятър, суета...
Та какво ,викаш, ще попадне в медиите?
цитирай
22. magic007 - :)))
10.09.2007 08:47
да- простичко, но ние свикнахме да усложняваме дори и простите неща. от мен голямо браво за идеята и ме бройте за член на партията на усмивките :)))))
цитирай
23. mph - Става!
10.09.2007 10:43
Аз съм "за". Пък и присмехът е най-лесния начин да смъкнеш някой от измисления пиедестал.
цитирай
24. gothic - Съгласен, приятелю!!!
10.09.2007 11:01
Твърдо съм за...при толкова малко усмихнати хора по улиците....да напълним урните с усмивки!!! :):):):):):):)
цитирай
25. sowhat - чудесно
10.09.2007 12:20
предложение.
защо пък не ?
съгласна! )))))))
цитирай
26. svetlo - @zemaria
10.09.2007 12:24
По принцип и двамата с alison сте прави. Но - всеки проблем си има решения, дори и да са нестандартни.
Аз не си и представям, че дори и масово явление, "гласуването с усмивка" може да влезе като новина в централните медии.
По-скоро си мислех, че местните журналисти, ходещи по избирателните секции, ще се заразят от усмивката на комисиите, после може да се заразят и някои мислещи главни редактори и така по веригата нагоре.
Всъщност, ако трябва да си говорим сериозно, наистина има решения тази инициятива да се лансира в медиите, но това можем да го обсъждаме, ако мислим че можем да направим нещо голямо.
цитирай
27. svetlo - @pachangel
10.09.2007 12:29
Ей, най-накрая се появи една истинска опозиция!:) Благодаря! Твоите ценни коментари няма да ни позволят да залитаме прекалено много:)
цитирай
28. svetlo - Обобщение до тук
10.09.2007 12:35
Ехей, ВПУ вече е почти факт!:)
Има си твърди привърженици, има си скептици, има си полу-симпатизанти, има си и конструктивна и деструктивна опозиция (няма да посочвам поименно:)).
Ами давайте за начало да популяризираме идеята си по всички наши списъци и форуми, а довечера ще се опитам да прибавя един постинг, където да дискутираме как да разпространим "заразата" най-ефективно:)
цитирай
29. анонимен -
10.09.2007 13:09
Имаш нестандартно мислене. Възнамерявам да те включа в блогрол-а си.
цитирай
30. svetlo - Ej, bale:)
10.09.2007 13:32
Това току що го прочетох и в твоя блог:)
цитирай
31. chochy - Мен понеже ме бива в рисуването
10.09.2007 14:08
повече от теб ( моля да ме извиниш, че ти го казвам на всеослушание), мисля да нарисувам на бюлетината една щастливо озъбена и оплезена муцуна с широко ококарени очища.
Между другото, благодаря за идеята, сега поне ще имам стимул да се вдигна и да се додътря да избирателната си секция.
Поздрави :)))
цитирай
32. svetlo - Ами дай малко по-конструктивно ПРОТИВ:)
10.09.2007 19:55
А досиетата не ги пипай, че един път за тези избори стига - запази ченгеджийските бомби за преди следващите избори:)))
цитирай
33. alison - Аз ще се прежаля,що пък не!?
10.09.2007 22:02
Но наистина е много....инфантилно ...някак си !
Хареса ми идеята ,да им нарисуваме нещо оплезено ,озъбено,череп с две кости отдолу,дяволчета и гномчета....ей, такива нещица, ще ме вдигнат рано ,рано -зарана ,да отида ,ей тия, пакостливи нещица, ,съвсем незлобливо ,да им нарисувам.!
Сега, като се замисля ,готова съм, да престъпя и закона, и да гласувам на няколко места ,в няколко града ,стига да има безплатен превоз!?
Трябва да се помисли и за тези неща ....мда!
цитирай
34. svetlo - Защо да е инфантилно?
10.09.2007 22:57
След като е незлобливо, пакостливо и хубава идея, според твоите думи?:)
Големите хора нямат ли право на такива пориви?:)
А ти дори с идеята за гласуването в няколко града май мечтаеш мъничка революция?:)
цитирай
35. alison - Откъде да знам,вече...Пориви!
10.09.2007 23:19
Тая вечер ми е простено да съм малко революционно настроена ,защото вече няколко часа съм под влиянието на "любимия" ми правителствен ШУТ министЕр Мистер Вълчев Даниелчо!
Тоя е напълно откачен!
Или безобразно нагъл!
...Интересното е ,че някои хора го смятат за интелигентен и забавен!?!?!?
Ами ,той тия комети и метеорити за нищо си ги няма !
Прочетох нещо много цинично ,явно беше пубертетски коментар,на неговите думи за Халеевата комета...Искушавам се, да ги преразкажа....,ха,ха...!!!!
Детето се опасява ,да не би, кометата ,както си се рее в Космоса ...да не би ,да бъде привлечена от безкрайно вулканичния интелект на министъра и да да промени траекторията си ...и т.н.неприятни последици за задните му части,охо-хо!
Ще взема да нарисувам Халеевата комета!
.................
Но ,иначе ,просто съм много сериозна!
Ще отида да си дам Усмивката ,пък ,който разбрал-разбрал!
Поне на нас да ни е весело!
цитирай
36. lisana - :) Абе, като се замисля...
11.09.2007 03:26
... ми идват наум не само черепи с кости, но и някои "символи" с преобладаващо централни, да не кажа средни, израстъци... От друга страна пък, грубичко ще е малко да рисуваме по бюлетините подобни "срамотии" - да не вземем да нараним нечия нежна душа /на бъдещия кмет, примерно/... След време може да се окаже, че това е имало пагубно въздействие върху него - ще окраде де-що има за крадене и ще се премести на о-в Бали да лекува нервен срив, причинен от изборната кампания... Фина работа са това изборите, ей!...

***

Аз съм определено "За" вот. С усмивка е добре! Струва ми се, че повечето от нас освен за усмивката ще се сетят и за споменатата по-горе конфигурация от пръсти... Иска ми се наистина хората да осъзнаят, че да не гласуваш не е решение.

Дано този път хората отидат и гласуват... с усмивка. Дано се съберат повече усмивки. Изобщо, усмихвайте се повече, аз вярвам, че ще помогне!

:)
цитирай
37. locke - По-малкото зло...
12.09.2007 09:44
Ще доразвия идеята на Венерчето, нея явно я е домързяло, а май сме на един акъл... Като казваш,че всички са маскари, не го мислиш само ти. Сигурно 80% от българите мислят така и затова и не ходят да гласуват повечето (на някои просто не им пука, но това е друга тема). От тези, които гласуват, не излизат гласове 'за'. Излизат само гласове 'против'. Против голямото зло. Всеки сам решава кое е то. Нагледен пример - последните президентски избори! Никой не вярва, че Първанов има 75% подкрепа, нали? Сега си представи, че сладкото Мите - на Волен доведеното синче, е кандидат депутат за парламента. И представи си, че от това дали ще влезе зависи кой ще управлява и неговото мнение ще се зачита много силно. И за финал си представи, че именно ти избираш дали този съдбовен депутат да е сладкото Мите или Камен Влахов (ония чаровен пияница, който всички търкаляше на кълбета). В тази ситуация би ли гласувал с усмивка или би избрал умишлено по-малкото зло?
цитирай
38. svetlo - Здравейте всички! :)
21.09.2007 02:27
Извинявам се, че десетина дни бях в нелегалност, но причните са професионално-обективизирани:)

@locke
Да, и аз си мислех че точно това има предвид Венерчето, но не съм съгласен с вашето мнение.
Извинете ме, че ще използвам по-просташки език, но според вас трябва да гласувам за кандидат-кмета, който е направил най-малко золуми. Той естествено няма да отиде на балотаж, та на втория тур ще трябва да избирам между двамата най-големи тарикати. И понеже са дупе и гащи, аз ще гласувам през следващия мандат гащите да станат дупе, а другия да му стане гащи.
Не мога да се съглася, че има смисъл в тази работа...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: svetlo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 531733
Постинги: 99
Коментари: 642
Гласове: 2335
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930