Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2007 18:02 - Съвпадения, необяснимости, съдба, магия?
Автор: svetlo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1746 Коментари: 2 Гласове:
0



         Не знам, но всеки ги е срещал рядко или често...
         Вчерашният ден беше много особен - започна с телепатия. Май така се наричаше четенето на чужди мисли.
         С приятелката ми имаме навика, след като се събудим, да оставаме безмълвни още 5-10 минути на гранцата между съня и скачането от леглото. Кой си мисли за негови си работи, кой не мисли за нищо - просто свикваме с мисълта за ставането. Аз лично си мислех как да си подредя петъчния ден, така че да свърша работа по-рано, а следобеда да го изпозлвам за спокойна медитация преди уикенда. След като изчислих колко писма трябва да напиша и на колко места трябва да отида, ни в клин ни в ръкав ми дойде идеята надвечер да медитирам чрез готвене. Да - обичам от време на време да готвя разни засукани работи - по този начин не само се отпускам от мисли, а и получавам удоволствие от суперлативите след ядене:)
         Тъкмо си мислех на каква основа да бъде специалитета, когато приятелката ми се изправи събудена и ми каза:
         "Ей, знаеш ли какво си мислех сега? Хайде да ми сготвиш нещо вкусно за довечера!"
         Съвпадение, телепатия? Не знам. Отдавна съм свикнал с нея двамата да се сещаме в един и същи момент за едни и същи неща, дори и когато сме на стотици километри един от друг. Затова щях да го забравя, ако по-късно не бях срещнал случайно един приятел...
         Не го бях виждал отдавна, защото се предаде под чехъл. Но историята му пак е свързана със съвпадения - по-скоро историята на колата му.
         Преди малко повече от 2 години си продаде трошката и започна да се оглежда за нов автомобил. Не чисто нов де - запазен "нов внос",- но все не му достигаха парите. Един следобед с него обсъждахме вариантите за някакъв потребителски кредит с мое поръчителство. Същата вечер той се запозна случайно със сегашната си половинка.
         Любовта им избуя и цъфна бързо - за един месец вече бяха си запознали родата, обсъдили плановете за бъдещето и тя му даде половината от необходимата сума за закупуването на една кипричка 5-годишна тачка. Докараха му я от Германия, той се радва и черпи, след около седмица я регистрира в КАТ и си получи българските номера.
И тук се появи другата случайност - падна му се регистрационен номер с цифрите 1703. Спомням си как влетя в кафето и извика:
         "Светльооо! И ако това не е късмет! Без да избирам номер ми се паднаха нашите рождени дати! "
         Смисълът е, че гаджето било родено на 17-ти не знам си кой месец, а той си е 3-то априлско овенче.
         От тогава минаха две години. Макар и да не са още женени, те си живеят двамата мирно и - надявам се - щастливо. За нас, неговите приятели, остана неговата малко неприятна метаморфозата - преди беше мъж, който тропаше по масата: "На мен никоя жена не може да ми каже какво да правя!". А сега, като му се обадиш да пием по бира, отговаря: "Амиии... Не знаам... Трябва да питам милото, а тя още не се е прибраала...". Дразнението е в многоточията. Аз също много често отказвам срещи на бира, но твърдо: "Не, тази вечер искам да съм си в къщи.". А той, горкия, мии-ка и ии-ка :)
         Та, както и да е - срещнах го днес. И той май е доволен от живота под чехъл. Ама мен все ме гложди онова съвпадение на номера - ами ако беше 0317, нямаше ли той да командва в къщи?
         Спомних си, когато бяхме ученици, гадаехме на автобусни билетчета. Събирахме се 5 минути преди първия учебен час, всеки си изкарваше продупченото билетче от автобуса за училище и разглеждахме серийните номера. Който имаше най-много съвпадения на цифри или комбинации, той беше щастливеца днес - него няма да го изпитат!
         А на връщане от училище гадаехме по номерата на колите. Много е просто - затваряш си очите и си избираш желание. Например: "Баща ми да се върне късно от работа и да забрави да ми поиска бележника!". Отваряш си очите и прочиташ номера на първия преминаващ автомобил. Ако има някаква очевидна релация между цифрите, значи желанието ще ти се изпълни. Например 1414 - със сигурност баща ти ще го забавят на обекта до 9 вечерта. 1441 - същата работа, а 2714 (това е 2х7=14) - може да се върне по-рано, но най-вероятно ще е прекалено уморен, за да се занимава с твоя бележник. 1339 (13х3=39) - средна работа - има някаква релация, но не е много сигурно - по-добре да си скриеш бележника над секцията. 4510 - това е вече лоша работа - със сигурност ще те чака въпроса: "Имаш ли нещо да ми казваш за училището днес?".
         За тези съвпадения съм чувал три основни позиции. Първата е, че са абсолютно закономерни - в тях няма нищо необяснимо и могат да се илюстрират с теорията на вероятностите. Това го твърдят обикновено хората, здраво стъпили на земята и доволни от подредения си живот.
         Втората позиция се защитава от хората с по-лабилна психика. Те твърдят, че случайностите са знаците на съдбата по нашия житейски път, трябва да им се доверяваме, но за съжаление рядко ги забелязваме.
         Повечето от моите приятели обаче изказват трето, съвсем различно мнение - съвпаденията са резултат от мисловната сила на човека. Т.е., ако много силно ни се иска родителите да не ни проверят бележника, ние сами създаваме събитието да се приберат късно и уморени, както и събитието да се появи кола с еднакви цифри на номера. Откачено, нали? Ама те всичките ми приятели са откачени. Поне толкова, колкото и аз:)
         Хайде, стига вече! Не съм нито фаталист, нито спиритист, просто понякога някои съвпадения ме карат да се замисля...



Гласувай:
0



1. svetlo - Направил съм наблюдение:)
09.08.2007 15:19
Само като куриоз - преди години се запознахме четирима студенти в кафето на университета и започнахме да се срещаме често, макар да бяхме от различни специалности и потоци - никой не се познаваше с който и да е от другите, просто случайност.
Когато се опознахме, се оказа че сме родени съответно на 6,8,11 и 12-ти ноември. И досега сме си приятели, но никой не може да обясни каква случайност ни събра на една маса тогава:)
цитирай
2. trendafa - d
22.08.2007 19:13
eto edno syvpadenie, iskah da se obadq po telefona na edna poznata da mi svyrshi edna usluga. Nito sme govorili predi po gsm, nito sme si prashtali sms-i, kogato vdignah slushalkata i nabrah nomera otsreshta mi kazaha che nomera e greshen. Tochno togava poluchih sms ot neq, tq prosto se beshe setila sluchaino za men ;o)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: svetlo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 531818
Постинги: 99
Коментари: 642
Гласове: 2335
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930